İ
İbrahim Arslan
Guest
Dünya çok hızlı bir şekilde gelişmektedir. Otomobil sektörü ise son 20 yıl içerisinde devrim yarattı diyebiliriz. Karbüratörlü araçlardan enjeksiyonlu araçlara at arabalarından 300 km hız yapan araçlara ulaşır olduk. Bu yeni nesil otomobillerde yıllardır ilk üretilme anından bu yana şanzımanlar yani vites kutuları kullanılmakta. Bugün şanzıman nedir vites kutusu ne işe yarar bunlara değineceğiz.
Burada gösterilen tipik bir şanzıman, Neugart ABD’den dik açılı flanş montajlı şanzıman.
Şanzıman günümüzde gemi, tren, fabrika ve
Genel olarak 2 tip şanzıman tipi vardır.
Otomobillerde şanzıman motordan aldığı gücü tekerleklere aktarır. Bunun kontrolünü manuel şanzımanlarda sürücü kontrol eder. Otomatik Şanzımanlarda ise elektronik olanlarda beyin elektronik olmayan sistemlerde ise yağ basınç valfleri kontrol eder.
Şanzımanlar da çok fazla sürtünme vardır. Bundan dolayı
Şanzımandan alınan güçler ise diferansiyele aktarılarak ardından aks aracılığı ile tekere iletilir. Böylece motordan alınan güç tekerlere ulaşmış olur.
Şanzımanı sizlere kısa bir şekilde derledik. Eğer makalemizi beğendiyseniz, düşüncelerinizi bize yorum olarak aşağıdaki bölümde bırakabilir. Ayrıca bizi
The post

Burada gösterilen tipik bir şanzıman, Neugart ABD’den dik açılı flanş montajlı şanzıman.
Şanzıman Nedir?
Şanzıman günümüzde gemi, tren, fabrika ve
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
sektöründe yaygın olarak kullanılan bir sistemdir. Genelde şanzımanın amacı dişli boyutları sayesinde torku arttırmak veya alınan hızı değiştirmektir. Yani bir dişliyi büyüttüğünüzde gücü arttırırsınız ancak hız’dan kaybedersiniz. Eğer hız arttırıyor iseniz güçten kaybedersiniz. Bunun en örneği ise bisikletlerde bulunan vites sistemi diyebiliriz.Genel olarak 2 tip şanzıman tipi vardır.
- Otomatik Şanzıman
- Manuel Şanzıman
Otomobillerde şanzıman motordan aldığı gücü tekerleklere aktarır. Bunun kontrolünü manuel şanzımanlarda sürücü kontrol eder. Otomatik Şanzımanlarda ise elektronik olanlarda beyin elektronik olmayan sistemlerde ise yağ basınç valfleri kontrol eder.
Şanzımanlar da çok fazla sürtünme vardır. Bundan dolayı
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
bakımları düzenli olarak yapılmalıdır. Otomatik şanzımanların ve manuel şanzımanların yağları çok farklıdır. Genelde yağ değiştirme süreleri motor yağlarına kıyaslandığında 10 kat daha uzun süredir. Fazla ısıya maruz kalmadıkları için genelde sık sık değiştirmeniz gerekmez. Ayrıca manuel şanzımanların yağ filtresi bulunmaz ancak otomatik şanzımanların yağ filtreleri bulunur. Genelde otomobillerde km dişlisi üzerinden yağ seviyeleri ölçülebilir.Şanzımandan alınan güçler ise diferansiyele aktarılarak ardından aks aracılığı ile tekere iletilir. Böylece motordan alınan güç tekerlere ulaşmış olur.
Şanzımanı sizlere kısa bir şekilde derledik. Eğer makalemizi beğendiyseniz, düşüncelerinizi bize yorum olarak aşağıdaki bölümde bırakabilir. Ayrıca bizi
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
,
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
,
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ve
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
üzerinden takip edebilirsiniz.The post
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
appeared first on
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
.