Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Motor Arıza Lambası Neden Yanar Sebebi Nedir?

ibrahim

Moderatör
Moderatör
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
38
Tepki
8
Puan
8
Günümüz çağında ve çağında, arabalar giderek daha karmaşık hale geliyor. Bu nedenle, servis motorunuzun yakında ışığının yanmasının birkaç olası nedeni vardır. Bu özel sorunların nedenini doğru bir şekilde teşhis etmeniz sizin için çok önemlidir, bu da aracınızı muayeneye götürmeniz gerektiği anlamına gelir.

Rutin bakım uyarısı​

Çoğu zaman, servis motorunuzun kısa sürede yanmasının nedeni tam anlamıyla motorunuzun servise ihtiyacı olmasıdır. Motorlar sonsuza kadar dayanacak şekilde üretilmemiştir, bu arada bir bazı şeylerin değiştirilmesi veya servise alınması gerektiği anlamına gelir.

Ne zaman servis motoru ışığıyla karşılaşırsanız, doğru bir teşhis için arabanızı aldığınızdan emin olun. Sadece rutin bakım ise, endişelenmenize gerek yok. Bazen düzeltilmesi gereken küçük bir kıvılcımdır, ancak bazen bundan çok daha karmaşık olabilir.

Düşük motor sıvı seviyeleri​

Motorunuzun düzgün çalışması için çok fazla yağlamaya ihtiyacı vardır. Şanzımanınız, frenleriniz ve soğutma sisteminizle aynı hikaye. Zaman zaman, bu sıvıların değiştirilmesi veya doldurulması gerekir ve eğer yapılmazlarsa, ara sıra servis motorunu çalıştırabilir, yakında yanabilir.

Bu olduğunda, arabanızı olası sızıntılara karşı kontrol etmelisiniz. Bilmenin kolay bir yolu, sıvıları doldurmak ve arabayı bir süre park halinde bırakmaktır. Araba gerçekten sızdırıyorsa, arabanın altındaki zeminde lekeler olmalıdır.

Arızalı veya gevşek gaz kapağı​

Yakıt deponuz her zaman mühürlenmelidir. Bu, güvenlik açısından ve yakıtınızın elementlerle temas etmesini ve böylece yakıt karışımını kirletmesini önlemek için gereklidir. Yakıt kapağınız uygun şekilde kapatılmadığında, genellikle servis motorunun kısa sürede yanmasını sağlar.

Normalde yapmanız gereken tek şey, yakıt kapağınızın istendiği gibi kapatıldığından emin olmaktır. Yakıt deponuzu tamamen kapatamıyorsanız, bu, yakıt kapağınızın arızalı olduğu ve arabanızı teşhis için götürmeniz gerektiği anlamına gelir.

Değiştirilmesi gereken bujiler ve teller​

Bujiler, arabanızı harekete geçiren mekanik enerji yaratmak amacıyla yanma odası içindeki yakıt ve hava karışımını tutuşturmak üzere tasarlanmıştır. Uzun süre dayanacak şekilde tasarlanmış olsalar da, sonsuza kadar dayanacak şekilde tasarlanmamışlardır.

Bazen 100 bin kilometreye kadar dayanabilirler. Bununla birlikte, bazen erken arıza yaptıkları bilinmektedir ve ayrıca servis motorunuzun ışığının kısa sürede yanmasına da neden olabilirler. Arızalı bujilerin ve tellerin de yanma sürecini olumsuz etkilediği bilinmektedir. Bu nedenle, motorda tekleme veya sarsıntı yaşarsanız, arızalı bir bujinin buna neden olması muhtemeldir.

Arızalı oksijen ve kütle hava akış sensörleri​

Bir araba motoru oksijen sensörü, yanma odası içindeki oksijen seviyelerini düzenlemekle görevli bir cihazdır. Aracınızın en iyi performansı gösterebilmesi için motor oksijen seviyelerinin tam olarak olması gerekir. Bir kütle hava akışı sensörü, yakıt seviyelerinin de optimum seviyede olmasını sağlamak için oksijen sensörü ile birlikte çalışır.

Bazen, bu ikisinin de servis motorunuzun kısa sürede yanmasına neden olduğu bilinmektedir. ECU'nuz oksijen ve kütle hava akışı sensörlerinden bilgi almakla görevlendirilmiştir ve ECU ciddi yakıt veya oksijen tutarsızlıkları tespit ederse, genellikle kısa sürede bir servis motoruyla sonuçlanır.

Arızalı bir katalitik konvertör​

Arızalı oksijen ve kütle hava akışı sensörleri bazen katalitik konvertörünüzün arızalanmasına bile neden olabilir. Bu, genellikle servis motoru ışığıyla ilişkilendirilen en ciddi sorundur, çünkü katalitik konvertör, aracınızın emisyon düzenlemelerini geçmesi ve atmosferi tüm zararlı egzoz kirleticilerinden temizlemesi için çok önemlidir.

Bununla birlikte, oksijen ve kütle hava akışı sensörleriniz amaçlandığı gibi çalışıyorsa, bir katalitik konvertörün zamanından önce arızalanması oldukça nadirdir. Ancak, değilse, bu tür sorunlara neden olabilirler. Yine de, bir teşhis için arabanızı götürdüğünüzden emin olun, en kötü durum senaryosu muhtemelen yepyeni bir katalitik konvertöre yatırım yapmanızı gerektirecektir.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst