TenekeAraba
Üye
- Katılım
- 16 Ağu 2021
- Mesajlar
- 39
- Tepki
- 10
- Puan
- 8
Lastik Üzerindeki Rakamlar Ne Anlama Geliyor?
Lastikleriniz size çok şey söyleyebilir - eğer söyleyeceklerini nasıl okuyacağınızı biliyorsanız.Uzun yıllar önce, lastik endüstrisi, lastiklerin yan duvarlarında kabartılan bilgiler için bir dizi standart oluşturmuştur. Bu alfasayısal kod, standartlaştırılmış lastik boyutlarını, şişirmeyi, üretim tarihini ve diğer bilgileri belirtir, o yüzden onu parçalayalım.
Tipik bir lastik ebadı şunları okuyabilir:
P 205/65 R 15 92 H
İşte bunun anlamı.
P — Bu , ABD standartlarına göre üretilmiş bir Yolcu veya P-metrik lastiği belirtir. İşte diğer olası önekler:
- LT hafif kamyon içindir.
- ST özel bir römork içindir.
- T geçicidir, genellikle yedek lastiği belirtir.
- Avrupa standardı lastiklerin hiçbir ön harfi olmayacak.
65 — Bu iki basamaklı sayı, en boy oranıdır. Görünüş, yan duvarın kesit genişliğinin yüzdesi olarak ifade edilen yüksekliğidir; bu durumda yan duvarın yüksekliği, kesit genişliğinin yüzde 65'idir.
R — Bu, bu durumda radyal olan lastiğinizin tasarımını belirtir. Radyal, bugün piyasadaki en yaygın lastik tasarımıdır, ancak bunun yerine şunlardan birini görebilirsiniz:
- B, bugün ABD'de yolcu veya hafif lastiklerde nadiren bulunan çapraz kayış içindir.
- D köşegen içindir.
- Harf işareti yoksa, muhtemelen çapraz katlı bir lastiğiniz vardır.
92 — Bu, lastiğinizin yük endeksidir. Yük indeksi, bir lastiğin belirli bir şişirme seviyesinde kaç kilo taşıyabileceğini gösteren bir koddur. Bu durumda, 92'lik bir yük endeksi, lastiğin 36 psi şişirmede 1.389 pound taşıma kapasitesine sahip olduğu anlamına gelir.
H — Bu, hız derecesini gösterir. Hız derecesi, laboratuvar testleri ile belirlenen, bir lastiğin güvenle kaldırabileceği en yüksek hızdır. Bu durumda, H dereceli bir lastik 130 mil / saate kadar hızlar için iyidir.
kod | Maksimum Hız (mph) |
Q | 100 |
S | 112 |
T | 118 |
sen | 124 |
H | 130 |
V | 149 |
W | 168 |
Y | 186 |
Z | 149'dan fazla |
YİNE DE BİR LASTİK HAKKINDA ÇOK DAHA FAZLA BİLGİ VAR...
Ayrıca DOT tarafından zorunlu kılınan ayrı bir kod göreceksiniz. Diyelim ki kod aşağıdaki gibi okuyor:NOKTA CC9L XYZ1016
DOT , Ulaştırma Bakanlığı'dır.
CC — Lastik üreticisini ve fabrika yerini gösteren bir fabrika kodu
9L — Lastik boyutunu ifade eden üreticiye özel kod
XYZ — Bu, marka özellikleri için bir koddur. 9L sembolünde olduğu gibi, üretici ve distribütör arasında dahili kullanım için tasarlanmıştır.
1016 — bu üretim tarihidir. Bu örnekte 1016, 2016'nın 10. haftasını gösterir.
Diğer bilgiler şunları içerebilir ...
TİŞ GİYİM 520 ÇEKİŞ A SICAKLIK A
Sırt aşınması derecesi, diğer lastiklere kıyasla bir ölçekte ve 520 rakamı bu lastiği bir ölçeğe yerleştiriyor. Sırt aşınması dereceleri Ulusal Karayolu Güvenliği İdaresi tarafından tasarlanmıştır ve ısı direnci, yuvarlanma direnci ve diğer faktörleri dikkate alır ve sırt aşınma derecesi 200 olan bir lastik, 100 dereceli bir lastik diş ömrünün iki katı ile derecelendirilir. Bu, Tekdüzen Lastik Kalite Derecesinin bir parçası olmasına rağmen, lastiklerinizin gerçek sırt aşınması garantisine başvurmanız daha iyi olur.
Çekiş derecesi C, B, A veya AA olarak ifade edilebilir ve C en kötüsüdür. A dereceli bir lastik, yağışlı havalarda çok iyi bir çekişe ve durdurma gücüne sahip olabilir, ancak üstün değildir. Sıcaklık derecesi, lastiğin ısıyı dağıtma yeteneğini gösterir ve A, B veya C (en iyisi A'dır) olarak ifade edilebilir.
Son olarak, yük kapasitesi ve maksimum şişirme seviyesi vardır:
300 kPa (44 psi) MAKS. BASINÇTA MAKS. YÜK 635 KG (1.400 lbs)
Bu oldukça açıklayıcı. Bu lastik, 44 psi sıcak hava basıncında maksimum 1.400 pound yükü destekleyebilir. 44 psi'nin bu lastiğin hava basıncının en üst sınırı olduğunu ve yalnızca lastik sıcakken olduğunu unutmayın. Bu, mutlaka lastiklerinizde tutmanız gereken şişirme seviyesi değildir - üreticinin tavsiyeleri için kullanıcı el kitabınıza bakın. Bazen torpido gözünde veya sürücü tarafındaki kapı pervazında da bulunabilir.
Ve artık lastik kodlarını nasıl okuyacağınızı biliyorsunuz!