Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Hızlanırken Araba Neden Sarsıntı Yapar

ibrahim

Moderatör
Moderatör
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
38
Tepki
8
Puan
8
Yumuşak hızlanma, sürüş konforu için önemlidir. Aracınız hızlanma sırasında sarsıldığında bazı teknik sorunlar veya hasarlar gösterir. Bugün aracınızın hızlanırken neden sarsıldığını ve sorunla başa çıkmak için neler yapabileceğinizi öğreneceğiz.

Sorunu daha hızlı tespit etmek için, sarsıntının türünü anlamanız gerekir. Gaz pedalına sert bastığınızda mı oluyor? MAF sensörü sorumlu olabilir. Arabanızın gücü yokmuş gibi mi hissediyor? Enjektörler kirli olabilir. Arabanın hızlanırken sarsılmasının nedenlerine kısaca bir göz atalım.

Car%20Jerks%20When%20Accelerating.jpg


1. Kötü bujiler ve/veya ateşleme bobinleri​

Yakıt ateşlemesinde bir sorun olduğunda hızlanma sırasında sarsıntı meydana gelebilir. Arızalı buji veya kötü ateşleme bobini, silindirlerden birinde teklemelerin nedeni olacaktır. Bu, özellikle daha hızlı sürmeye çalıştığınızda küçük sarsıntılara neden olabilir.

Ayrıca, dengesiz rölanti, buji veya ateşleme bobini sorunlarını gösteren yararlı bir işaret olacaktır.

2. Kirli yakıt enjektörü​

Bu en popüler sorunlardan biridir. Sarsıntı çok uzun zaman önce ortaya çıktıysa ve giderek kötüleşiyorsa enjeksiyon sistemine dikkat etmelisiniz. Enjektör temizliği yardımcı olacaktır, ancak bunları kendi başınıza temizlemeniz pek olası değildir. Optimum temizliği sağlamak için özel ekipman gereklidir.

3. Kirli gaz kelebeği​

Gaz kelebeği kirliyse de hızlanma sırasında sarsıntı meydana gelebilir. Arabanın gücü azalacak, ayrıca gaz pedalına bir kez bastıktan sonra durabilir ve ardından rölantide bırakabilir. Gaz kelebeğini temizlemek için araba dükkanından özel ürünler kullanabilirsiniz, ancak dikkatli olun. Eski arabalarda gaz kelebeğinin aşırı temizlenmesi, gaz kelebeği gövdesinin aşınması ve yıpranması nedeniyle motor rölantideyken yüksek devire neden olabilir. Bazen gaz kelebeğinin küçük onarımı gerekebilir.

4. Kötü hızlanma kablosu​

Aracınızda elektronik pedal kontrol sistemi yerine hala hızlanma kablosu varsa, aracın hızlanırken sarsılmasının nedenlerinden biri de budur. Kablo arızalı olabilir ve düzgün çalışmasını sağlamanın tek yolu onu yenisiyle değiştirmektir.

5. Dağıtıcı kapağının altında yoğuşma​

Yoğuşma sorunlarına soğuk hava ve açık otopark neden olabilir. Uzun yoldan sonra araba sıcakken motoru durdurup caddeye park ettiğinizde kaputun altında oldukça büyük miktarda yoğuşma suyu oluşacaktır. Bir kısmı motorun içine girebilir ve bu, hızlanırken küçük sarsıntılara neden olur. Ancak bu tür pislikler, yoğuşma suyu buharı uzaklaşır kaybolmaz ortadan kalkacaktır.

6. Arızalı MAF sensörü​

Kütle Hava Akışı sensörü ECU'ya yanlış bilgi gönderirse, hava-yakıt karışımı iyi olamaz. Çok zengin veya çok zayıf olacak, bu yüzden araba stop edecek, sarsılacak, hıçkıracak, sallanacak ve sürücüyü kızdırmak için başka şeyler yapacak. MAF sensörü temizlenebilir, ancak bu tür sorunları gösteriyorsa genellikle değiştirilmesi gerekir.

7. Ölü katalitik konvertör​

Hava-yakıt karışımının çok zengin olması halinde, fazla miktarda yakıt haznelerde yakılmayacağından katalitik konvertörün ölümüne neden olabilir ve burada yanmak için egzoz sistemine gider. Katalitik konvertörü bloke etmek ve egzoz sistemindeki kötü hava akışı nedeniyle hızlanırken aracın sarsılmasına neden olmak çok uzun sürmez. Katalitik konvertörü temizlemek mümkündür, ancak çoğu durumda değiştirmeniz gerekecektir.

8. Kirli filtreler​

İlk kontrol edilenler yakıt ve hava filtreleridir. Araba sarsılırsa, en uygun hava-yakıt karışımını hazırlamak için yakıt veya hava eksikliği olabilir. Sebeplerden biri kirli filtrelerdir. Filtreleri her zaman temiz tutmak için bakım hizmeti önerilerine uyun.

9. Kirli veya tıkanmış yakıt ve hava girişleri​

Kötü yakıt, kötü yakıt filtresi veya paslı yakıt deposu nedeniyle yakıt girişi tıkanabilir. Kötü hava filtresi, hava borularındaki delikler nedeniyle hava girişi kirli olabilir. Havanın ve yakıtın motora doğru miktarda, hiçbir engele takılmadan iletildiğinden emin olmalısınız.

10. Ölmek üzere olan yakıt pompası​

Hızlanma sırasında aracınızın sarsılmasına neden olabilecek bir diğer parça da yakıt pompasıdır. Ölmek üzereyse, yakıt enjeksiyon sisteminde optimum basınç seviyesini sağlayamayabilir. Bu, düşük yakıt beslemesine ve bunun sonucunda sarsıntıya neden olacaktır.

11. Yanlış motor ayarları​

ECU bozulabilir ve sensörlere yanlış sinyaller gönderir. Ayrıca, araç sahibi motoru yarı yasal bir servis istasyonunda ayarladığında popüler bir araba sarsıntısı sorunu ortaya çıkar. Bu, kötü ayarlara ve ECU'nun kötü çalışmasına neden olabilir.

12. Yakıt borularında delikler​

Yakıt pompası genellikle aracın arka kısmındaki depoya yerleştirilir. Pompa, gerekli basıncı oluşturan ince metal borular aracılığıyla motora yakıt gönderir. Ancak borulardan biri delikli ise basınç oluşturulamaz ve bu da aracın kötü rölantide çalışmasına ve sarsılmasına neden olur.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst