Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Hidrojenle Çalışan Motor Teknolojisi - Yakıt Tasarrufu Ve Performansına Çözüm

Mühendis

Moderatör
Moderatör
Katılım
17 Ağu 2021
Mesajlar
43
Tepki
30
Puan
18

Hidrojenle Çalışan Motor Teknolojisi - Yakıt Tasarrufu ve Performansına Çözüm​

Hidrojenle çalışan motorlar artık yeni bir dönüm noktasına ulaştı ve birçok otomobil üreticisi şu anda bunları modern araçlarında kullanıyor. Peki hidrojenle çalışan motorları bu kadar özel yapan nedir? Ve bu tür motorların araba motoru olarak kullanım için gerçekten anlamlı olduğu nasıl ortaya çıktı?



  • Hidrojen motoru
  • Hidrojenli araçların dezavantajları
  • Hidrojen nasıl elde edilir
  • LPG yerine hidrojen
  • Hidrojen yakıt pili
  • Almanya hidrojen araba
  • Sıvı hidrojen
  • Hidrojen Yakıt tasarruf cihazı
Hidrojenle çalışan motorun neden bu kadar özel olduğunu anlamanın anahtarı, nasıl çalıştığını anlamaktır. Bu tür bir motorun nasıl çalıştığına dair en temel açıklama, normal bir motorun nasıl çalıştığını anlamaktan gelir. Özünde, bir motor yakıt ve yağ ile karıştırılmış havada çalışır. Bir motorun performansını en üst düzeye çıkarmak için, termal verimliliği en üst düzeye çıkarırken yakıt ve/veya yağ tüketimini en aza indirmek önemlidir. Başka bir deyişle, bir üretici, mümkün olan en düşük emisyon çıktısını verecek, doğayı kirletmeyecek ve güçlü bir motor yapma peşindedir.



Yanma işlemine hidrojen eklendiğinde, oksijen veya karbon dioksit gibi davranır. Özellikle hidrojen, oksijenden daha basit bir bileşik olan metanol gibi davranır. Aslında metanol, kömür, ham petrol, doğal gaz ve benzin gibi fosil yakıt türevlerine alternatif bir yakıttır. Çıktısı su buharıdır. Aynı zamanda, daha yanıcı olmasına, daha yüksek kaynama noktalarına sahip olmasına ve yanma sırasında çok daha az karbon monoksit üretmesine rağmen karbondioksit gibi davranır.



Hidrojenle çalışan motor sisteminin bir bölümü, esasen hidrojen yakıtının hava ile karıştığı oksijen miktarını sınırlar, bu da gaz halindeki yakıtı motorun içinde tutar. Hidrojen yanarken, havadaki mevcut tüm oksijeni alır ve geriye sadece saf karbondioksit bırakır. Bu, yanmadaki enerji miktarının, aracı çalıştırmak için gereken motora ve jeneratöre güç sağlamak için fazlasıyla yeterli olduğu anlamına gelir.



Hacimsel gaz hücresi olarak bilinen bu tip hidrojenle çalışan motorun son bileşeni, benzinle çalışan motorun yanmasından kaynaklanan hidrojen gazını toplamak ve depolamak için yakıt hücresinde küçük bir delik kullanır. Delik, bowling topu ve içinde oturma yeri olan bir piston şeklindedir. Piston yukarı ve aşağı hareket ettikçe, gaz koltukta birikir.



Birçok otomobil üreticisi, hızlanma için güç sağlamak için sıvı hidrojeni kullanan arabalarına güç sağlamak için bu tür hidrojenle çalışan motoru kullanıyor. Hidrojen, benzinden çok daha kararlı olduğu için, sıvı hidrojenin kendisinde herhangi bir dalgalanma olmadığı anlamına gelir ve bu da çok daha yumuşak bir yakıt ikmali deneyimi sağlar. Aslında, birçok otomobil yakıt enjeksiyonlu sistem halihazırda bu tip hidrojenle çalışan motorun bir biçimini kullanmaktadır. Motor herhangi bir zamanda çok az yakıt tükettiğinden, mevcut bir hidrojen kaynağı olduğu sürece arabanın yakıtı asla bitmez.



Hidrojen motorunun termal verimliliği yüksektir.Bu, doğrudan motorun sıkıştırma oranı ve içinde depolanan hidrojen yakıtının sıcaklığı ile ilgilidir. Daha yüksek sıkıştırma oranı, içten yanmanın daha yüksek bir sıcaklıkta gerçekleşeceği anlamına gelir, bu da sistemin termal verimliliğinin daha yüksek olduğu anlamına gelir. Örneğin, bir Toyota Prius modeli, V-tech'in genel sıkıştırma oranından çok daha yüksek olan 2.6'lık bir sıkıştırma oranı kullanır, ancak her ikisi de yüksek termal verimliliğe sahiptir.



Bu tip motorların çalışmasını geleneksel benzinli motorlarla karşılaştırdığınızda faydalarını hemen görürsünüz. Sürüş sırasında daha fazla enerji tasarrufu yapmak istiyorsanız, hidrojenle çalışan bir motor, geleneksel bir motordan daha mantıklıdır. Ve daha güçlü, dayanıklı ve çevre dostu bir içten yanmalı motor arıyorsanız, o zaman bu motorlar tam size göre. Ayrıca hidrojenle çalışan motor kullandığınızda, gaz, yağ, şanzıman yağı ve onarım faturalarından da tasarruf edeceksiniz. Tüm bunlar, daha yumuşak bir sürüşün, daha az kirliliğin ve iyileştirilmiş frenleme gücünün keyfini çıkarmanızı sağlar.



hidrojen-motor.jpg
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst