Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Esp Nedir Ne Işe Yarar?

ibrahim

Moderatör
Moderatör
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
38
Tepki
8
Puan
8
Araçlardaki aktif güvenlik sistemleri, araç özelliklerinin ve yapısının ana parçasıdır. Bir tür yolcu taşımacılığı satın alan insanlar, bir sürücü için her zaman anlaşılmayan hava yastıkları, ABS, EBD ve diğer kısaltmalara çok dikkat eder. Bu aktif güvenlik sistemlerinden biri ESP'dir - bu, yol tutuşu ve rotayı koruma yeteneği oluşturmaya yardımcı olan araç özelliklerinin büyük bir avantajıdır.

Yol tutuş sistemi sadece araçta ABS olduğunda tam güçte çalışıyor bu nedenle eski araçlarda teknolojiyi kullanma şansı yok. Sistem, otomobilin tüm direksiyon ve sürüş işlevlerini kontrol ediyor. Araba yana kaymaya veya rüzgârla oluşan rüzgara karşı harekete geçtiğinde ESP, sürücünün bu tür bir durumun tüm kontrolünü geri almasına yardımcı olur.

ESP arabanın hangi işlevlerini kontrol ediyor?​

Bazı büyük pahalı özellikler kompleksine sahip modern otomobillerin çoğu, aktif güvenlik seçenekleri listesinde bu işleve sahiptir. Birkaç yıl önce potansiyel alıcılar üç harfli kısaltmalara baktılar ve anlamlarından utandılar, ancak şimdi araba üreticilerinden bu işlevlerden bazılarını talep ediyoruz. Güvenlikten bahsettiğimizde para ekonomisi için bir şans yok.

Yine de, ESP çalışmasının doğasını bilen ve açıklayabilecek çok fazla sürücü yok. Araba salonlarında birçok deneyimli sürücü asistanlarına bu fonksiyon hakkında sorular sorar. Öyleyse, ESP sisteminin ana rolünü ayırt edelim ve bu teknolojinin yönettiği bir arabanın işlevlerini sayalım:

  • araç bir kayma veya kaymaya başladığında direksiyon sistemi ESP kontrolüne geçer;
  • frenler de sistemin kontrolü altındadır - her tekerleğe farklı fren gücü verir;
  • bir arabanın tüm kontrolünü geri kazanmak için motor devrinin düşürülmesi veya kaldırılması;
  • yana kayma başlangıcını ortaya çıkarmak için açısal hareket hız kontrolü oranı.
ESP sisteminin sensörleri aracın her fonksiyonunda yer almaktadır. Sürüklenmeyi daha erken ortaya çıkarmaya ve çok hızlı tepki vermeye yardımcı olur. Sürücü kontrolü kaybetmeye başlar başlamaz ESP devreye girer ve dengeyi ve yol tutuşunu geri kazanmak için gereken tüm işlemleri yapar. Direksiyon açılarını değiştirir, bir miktar dönüş gücü ekler veya frenlerle bloke olan tekerlekleri açar. Hız şaşırtıcı değilse, ESP her zaman yana kaymaları önlemeye yardımcı olur.

Elbette bazı sürücüler bu işlevi, yoldaki tüm sorunlardan uzak duran kişisel bir melek olarak algılıyor. Bu doğru değil, çünkü ESP sadece bir dizi sensör ve modern teknolojinin akıllıca kullanımı. Yine de yolda çok dikkatli olmalı ve kaymalardan kaçınmalısınız ve 80 mph hıza çıkmalısınız. Böyle bir durumda ESP kesinlikle yardımcı olmaz.

Modern otomobillerde kullanılan ESP istatistikleri​

ESP'nin ne olduğunu zaten biliyorsanız ve bu işlev için para ödemeye değerse, güvenlik seçeneğinin gerçek kullanımı ve zorlu yol koşullarında gerçek yardım hakkında konuşmanın zamanı geldi. Bir arabadaki her aktif veya pasif güvenlik sisteminin ana görevi, insanları zarardan korumak ve araba kazalarını önlemektir. Bazı durumlardan kaçınmak imkansız olsa bile, bu tür sistemler yolcular ve sürücüler için zararı en aza indirmeye yardımcı olur.

ESP%202.jpg


Bu tam olarak ESP sisteminin kurucuları tarafından elde edilen hedeftir. İnanılmaz derecede verimli sensörler, potansiyel olarak tehlikeli duruma 20 milisaniye içinde tepki verir ve yana kaymayı önlemek için gerekli olan tüm işlevleri açar. Bu, birçok istatistik verisiyle kanıtlanmıştır:

  • ESP sistemlerine sahip arabalar, diğer ulaşım araçlarına göre iki kat daha seyrek olarak araba kazalarına katılanlar haline geldi;
  • ABD ve Avrupa'daki sigorta şirketleri, ESP'li otomobiller için poliçe fiyatlarını kısaltmaya başladı;
  • otomobil üreticileri bu güvenlik sistemini geliştirmek için her yıl daha fazla para yatırıyor;
  • Bir süre önce ESP sistemi, spor sürüş için çelişkili bir seçenek olmasına rağmen bir spor otomobilin parçası haline geldi.
ESP seçeneğinin en başarılı kullanımı, sürüşte başlangıç yapanlara aittir. Tehlikeli durumlardan kaçınma konusunda hiçbir deneyimleri yoktur ve bu sistem sayesinde güvenli ve konforlu sürüş elde ederler. Birkaç yıl önce ABS işlevi bile bir arabanın nadir ve çelişkili bir parçasıydı ve yalnızca yeni başlayanlar için hizmet ediyordu. Ancak günümüzde birçok ülke ABS'siz otomobillerin üretimini ve ihracatını yasakladı.

Modern dünya, her türlü ulaşımda güvenlik talep ediyor. Ve bu, araba geliştirme geliştirmede en güçlü adaylardan biri haline geliyor. Otomobil üretiminde önde gelen birçok şirket, kendi güvenlik sistemlerini ve daha düşük çarpışma miktarını sunuyor. Böyle bir gelişme çok fazla hayat kurtarır, bu yüzden kesinlikle yatırıma değer.

ESP%203.jpg


Bitiş çizgisi​

Yolda ne kadar çok araba görünürse, her sürücü için o kadar az güvenlik kalır. Modern teknolojiler sadece ESP'den çok daha fazlasına sahiptir, ancak bu tür sistemler çok paraya mal olur. Birkaç yıl önce yol tutuş işlevleri de çok pahalıya mal oldu, ancak şu anda her normal arabaya takılıyorlar.

Hala yol tutuş işlevini satın almaya değip değmediğini düşünüyorsanız, seçiminizi olumlu yapın. ESP, güvenli ve konforlu sürüş yapmanızı sağlayabilir ve araba kazası geçirme şansınızı azaltabilir. Yeni otomobilinizde ESP için para ödemenizin ana nedeni budur.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst