Abel Teknoloji

Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Egr Arızalanırsa Ne Olur?

Katılım
16 Ağu 2021
Mesajlar
39
Tepki
10
Puan
8

Arızalı bir EGR valfinin belirtileri nelerdir?

Arızalı bir EGR valfi, EGR sisteminin akışında ve çalışmasında, güçte azalma, hızlanmada azalma ve yakıt verimliliğinde azalma gibi performans sorunlarına yol açan sorunlara neden olabilir. Ayrıca araç emisyonlarının artmasına neden olabilir.

EGR valfleri, kurum parçacıkları, karbon birikintileri ve yakıttan kaynaklanan kir nedeniyle 'açık' veya 'kapalı' hale gelebilir. Otoyol sürüş koşulları, EGR valfiniz için en uygun olanıdır, çünkü daha uzun, daha hızlı yolculuklar motorun karbon birikintilerinden kurtulmasını sağlayacak kadar ısınmasını sağlar. Oysa şehir içi sürüş koşulları bu tortuların birikmesine izin verebilir.

EGR valfi belirtileri değişebilir, ancak hatalı bir EGR valfinin en yaygın belirtileri aşağıda incelenmiştir:

Motorunuz kaba bir rölantide

Aracınızı çalıştırırken veya kısa süreli duruşlarda (yani ısınmış motorla düşük motor devirleri) kaba bir rölanti, EGR sürekli açık olduğunda ve emme manifolduna sürekli bir egzoz gazı akışı olduğunda neden olabilir.

Arabanızın performansı düşük

Valf açık veya kapalıyken düşük performansa neden olabilir. EGR valfinin hatalı çalışması aracınızın hatalı çalışmasına neden olabilir.

Yakıt tüketimini artırdınız

Valf sürekli açık olduğunda artan yakıt tüketimine neden olur. Bunun nedeni, sıcaklığın daha düşük olması ve yakıtın optimum sıcaklıkta yanmaması ve sonuç olarak daha az verimli olmasıdır.

Aracınız rölantideyken sık sık stop ediyor

Motor kaba bir rölanti gibi rölantide çalıştığında stop etme, genellikle EGR valfinin sürekli olarak açık olması ve sürekli olarak EGR sistemine egzoz gazlarının girmesine neden olur.


yakıt kokusunu alabilirsin

Emme manifolduna sürekli bir egzoz gazı akışı varsa, genellikle yakıtın kokusunu alabilirsiniz, çünkü düşük devirlerde yakıtın tamamı yanmaz. Bu, egzoz borusundan yayılan hidrokarbon gazlarının miktarının önemli ölçüde arttığı ve bir yakıt kokusu ürettiği anlamına gelir.

Motor yönetim ışığınız açık kalır

Aracınız EGR valfinde bir sorun tespit ettiğinde motor yönetim ışığınız yanık kalabilir. Bu, EGR sürekli kapalı veya açık olduğunda ortaya çıkabilir. Bununla birlikte, genellikle EGR valfinin tamamen arızalanmadan önce bozulmaya başladığını ve motor yönetim sisteminin gerçekten arızalanana kadar onu almayabileceğini belirtmekte fayda var. Bu nedenle, belirtilen diğer belirti ve semptomlara dikkat etmeye değer.

Arabanız daha fazla emisyon üretir

EGR valfiniz düzgün çalışmadığında daha fazla emisyon salınacaktır. Daha önce de belirtildiği gibi, valf açık kalırsa sıcaklık düşürülür, bu da tüm yakıtın yanmasını önler. Bu, egzoz borusundan çıkan yanmamış hidrokarbon gazlarının akışının artması anlamına gelir.

Valfiniz her zaman kapalıyken yanma odasındaki yüksek sıcaklıklar aşırı NOx gazlarının oluşmasına izin verir.

Motordan gelen tıkırtı sesleri duyuyorsunuz

EGR sürekli kapalıysa motordan vuruntu sesleri gelebilir. Bunun nedeni, düşük devirde yakıtın yüksek sıcaklıkla karşılaştığında erken tutuşmasıdır. Normal ateşlemeden sonra ikinci bir ateşleme meydana gelebileceğinden, patlamalar da yaygındır.

Başka bir şey olabilir mi?

Bir EGR valfi arızasının göstergesi olan aynı motor performans sorunlarından bazıları, sistemin diğer bölümlerindeki sorunları da gösterebilir. Bu, hatalı bujiler, buji kabloları, yakıt filtreleri, yakıt pompası regülatörleri veya motor sensörleri gibi durumları içerebilir.

En yaygın sorunlardan bazıları aşağıda ayrıntılı olarak açıklanmıştır:

Artan hidrokarbon emisyonları , sızıntı yapan bir yakıt enjektörünün, kötü enjeksiyon zamanlamasının, kötü silindir sıkıştırmasının veya kötü bir oksijen sensörünün bir sonucu olabilir.

NOx'teki bir artış, bir vakum kaçağı, tıkanmış bir yakıt enjektörü, düşük yakıt basıncı veya sızıntı yapan bir kapak contasından kaynaklanabilir.

Kaba rölanti ayrıca hatalı bir ateşleme bobininin, bir vakum sızıntısının veya ateşleme sistemindeki bir sorunun sonucu olabilir.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst