Abel Teknoloji

Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Direksiyon Neden Titrer?

Katılım
16 Ağu 2021
Mesajlar
38
Tepki
10
Puan
8
Arabalar konuşamaz ama bir şeyler ters gittiğinde bize söylerler. Direksiyonunuz mahallede yürüyüşe çıkmak üzere olan bir köpek gibi titriyorsa, bu, araçtaki bir şeye dikkat etmeniz gerektiğinin yaygın bir işaretidir. Titreyen bir direksiyon simidi titreşimini düzeltmek genellikle çok zor veya pahalı değildir, ancak şu anda almazsanız ciddi bir güvenlik sorunu haline gelebilir. Titreyen bir direksiyon simidi ile ilgili tüm olası sorunlara bir göz atın; sizi yanlış yönlendirmeyeceğiz.

steering_wheel_1.png


Direksiyon | Sindre Ström

DİREKSİYON SİMİNİZİN SALLANMASININ NEDENLERİ​

Belki arabanın sarsıntısını sadece sürüş sırasında frene bastığınızda fark ediyorsunuz , belki de bir çukura çarptıktan sonra aniden başladı veya araç hızı ile sarsıntının arttığını fark ettiniz. Bu muhtemelen bir inilti ve mırıldanmaya neden olur, "Harika, arabam neden şimdi titriyor?" Ne yazık ki, direksiyon simidinde küçük bir titreşim hissetmenizin veya büyük bir sarsıntı yaşamanızın birkaç nedeni vardır. Neyse ki, sizin için daralttık. İşte muhtemel olan şey.

  1. Tekerin dengesi bozuldu - Dönerken bir çamaşır makinesi tamburu gibi sürerken dönen bir tekerleği düşünün. Çamaşır makinesinin bir tarafına çarşaf yığdığınız zaman, makinenin içinde dengesiz yük çarparken bunu duyacak ve hissedeceksiniz. Aynı fizik, siz sürerken dengesiz bir tekerlekle olur. Araba yüksek hızda titriyorsa, bu muhtemelen suçludur.
  2. Lastik sorunları - Lastikler, yavaşça aşınsalar bile genellikle sürekli yuvarlaktır. Bununla birlikte, lastik yapısı aşırı aşınma veya yoldaki kalıntılardan dolayı hasar gördüğünde lastikler titreşimlere neden olabilir. Bu, düz bir noktaya, lastikte kabarcık görünümlü bir şişkinliğe veya eksik bir diş parçası yığınına neden olarak, her döndüğünde yıkıcı bir darbeye ve direksiyon simidinin sallanmasına neden olabilir. Araba hızlanırken titriyorsa, lastik dönüşleriyle birlikte artıyorsa, büyük olasılıkla sorunu bulmuşsunuzdur.
  3. Çarpık Rotorlar - Fren yaptığımda arabam neden sallanıyor? Sorun şu: Frenler aşırı ısınana kadar ısınmaktan rahatsız olmazlar. Frenler aşırı ısındığında, diyelim ki bir römorku dik bir yokuştan birkaç mil aşağı çekerken, biriken ısı fren rotorlarının eğrilmesine neden olabilir. Görsel olarak iyi görünecekler, ancak fren pedalında ve direksiyon simidinde titreşimli bir titreşimle fren yaparken arabanız sallanıyorsa, yeni rotorlara ihtiyacınız vardır .
  4. Kusurlu yollar - Yerel yollarınız Himalayalar kadar düzgünse, direksiyon simidinde bir miktar titreşim fark edeceksiniz. Tüm bu çarpmalar, süspansiyon ve direksiyon rafından direksiyon simidine kadar ilerler. Yolun daha iyi bir bölümüne varır varmaz sorun ortadan kalkarsa, sorununuzu çözülmüş sayın.
  5. Bijon somunları düzgün sıkılmamış - Yargılamıyoruz, ancak belki arkadaşınız lastikleri son döndürdüğünüzde bijon somunlarını sıkmayı unutmuş olabilir. Bu, tekerleğin göbeğe düz oturmadığı ve boşluğun izin verdiği kadar sallanıp sallanacağı anlamına gelir.
  6. Hizalama - Araç hizalaması, tekerleklerin araç gövdesine ve diğer tekerleklere göre ne kadar düz olduğunu belirler. Yanlış hizalama, tekerleklerin hafifçe birbirine doğru çekilmesine neden olarak direksiyon simidinde hissedebileceğiniz fark edilir bir sallanmaya neden olur.
  7. Arızalı tekerlek yatağı - Belki tekerlekten gelen hırıltı/sızlanma sesini görmezden geldiniz veya belki bu araba sizin için yenidir. Her iki durumda da, arızalı bir tekerlek yatağı size direksiyon simidi titreşimi veya sürüş sırasında tekerleğin sola ve sağa sallanması nedeniyle yüksek hızda araba sallanması gibi bazı net işaretler verir.
  8. Aşınmış bilyeli mafsallar - Bu, direksiyon mafsalının hemen arkasında gerçekleştiği için arızalı tekerlek yatağına benzer. Bir rotil arızalandığında, gevşer ve sürüş sırasında tekerleğin ileri geri sallanmasına izin verir. Direksiyon simidindeki titreşimi hissedeceksiniz, ancak doğru bir düzeltme için bazı sorun giderme işlemleri yapmanız gerekecek.

SALLANAN DİREKSİYON SİMİDİNİ NASIL ONARIRSINIZ?​

steering_wheel_2.png


Bir aracın altını kontrol etme | Kevin Bidwell

Şu sallanan direksiyonu düzeltelim. Semptomun arkasındaki nedeni bulduktan sonra, bu konuda yapabilecekleriniz burada.

  1. Tekerlek balanssız - Bir tekerlek dengeleyici çoğu DIY garajında bulunmaz, bu nedenle bu, yerel lastik dükkanınıza tekerlek başına yaklaşık 15-30 $ karşılığında kiralamak için inanılmaz derecede hızlı ve acısız olan bir diğeridir.
  2. Lastik sorunları - Basitçe söylemek gerekirse, lastik şişkinliği yeni bir lastiğe ihtiyacınız olduğu anlamına gelir. Lastik sırtı bazen bir yama ile onarılabilir, ancak hasarlı bir karkas (iç yapı), lastiğin güvenilir bir şekilde tamir etmenin herhangi bir yolu olmadan yakında - ve muhtemelen çok aniden - arızalanacağı anlamına gelir. Etrafında bir yol yok; yeni bir lastik al.
  3. Çarpık Rotorlar - Çarpık rotorları yenileriyle değiştirerek düzeltebilirsiniz. Yüzey yenileme bazen bir seçenektir, ancak genellikle daha kısa rotor ömrü için harcanan zamana ve masrafa değmez. Rotorlar, uygun programa göre değiştirilmesi gereken aşınan parçalardır, bu nedenle onları yeni fren balatalarıyla birlikte yaklaşık bir saat içinde kendiniz değiştirin .
  4. Kusurlu yollar - Bozuk yollar için yapabileceğiniz pek bir şey yok. Alternatif bir rota arayın.
  5. Bijon somunları düzgün sıkılmamış - Bijon somunlarının sıkılması kolaydır. Bir tork anahtarı alın , kullanım kılavuzunda, onarım kılavuzunda veya çevrimiçi olarak uygun bijon somunu torkunu kontrol edin ve her bir somunu spesifikasyona göre sıkın. Tork anahtarınız yok mu? Advance, depozitolu ücretsiz ödünç verme araçları sunar.
  6. Hizalama - Sürüş sırasında sürüşünüz bir tarafa mı yoksa diğerine mi çekiyor? Hizalamaya iyi bakın . Bu görevi bazı araçlar ve geometri ile evde gerçekleştirmek teknik olarak mümkün olsa da , profesyonellerin halletmesine izin vermek süper hızlı ve uygun maliyetlidir .
  7. Arızalı tekerlek yatağı - Modern bir günlük sürücüde arızalı bir tekerlek yatağı, bir fren kaliperi gibi kendiniz yeniden oluşturamayacağınız için değiştirilmesi gerekir. Daha eski arabalar , tek tek rulmanları değiştirmenizi isteyecektir , ancak rad döneminden ve daha yeni araçlarda, değiştireceğiniz göbek tertibatları vardır. Biraz daha pahalı ama çok daha kolay ve hızlı.
  8. Aşınmış bilyeli mafsallar - Bilyalı mafsallar, direksiyon bağlantısının kritik parçalarıdır, ancak aynı zamanda gerçekten ekonomiktirler ve bilyalı mafsalları değiştirmek , DIYer için tamamen yapılabilir. Burada başka bir çözüm yoktur, çünkü hizalama veya gres bilyeli mafsalların titremesini durdurmasına yardımcı olmaz.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst