TenekeAraba
Üye
- Katılım
- 16 Ağu 2021
- Mesajlar
- 38
- Tepki
- 10
- Puan
- 8
PAS NEDİR VE NASIL ÇIKARILIR?
Pas, herhangi bir aracın düşmanıdır, özellikle birkaç yıl boyunca tutmayı planladığınız klasik veya günlük bir sürücü. Tehdit edici kahverengimsi lekeler veya boya kabarcıkları, sorun düzeltilmezse, özellikle de üyeleri çerçeveye alıyorsa, kurtarma alanında erken emeklilik anlamına gelebilir.Pas, oksijen ve demirli metal moleküllerinin etkileşiminden kaynaklanan kimyasal bir reaksiyondur. Tuzlu su ve kış yol işlemleri süreci hızlandırsa da , havaya maruz kaldıklarında birçok otomotiv metalinde meydana gelir . Kimyasal bir reaksiyon olduğu için, kimyanın paslanma sürecini durduran ürünler sunarak günü kurtarması mantıklıdır. Pastan nasıl kurtulacağınız aşağıda açıklanmıştır.
PAS TEMİZLEME PROJENİZE BAŞLAMADAN ÖNCE
Başlamadan önce birkaç işaret. Rüzgarın az olduğu ve havanın iyi olduğu bir gün seçin veya tüm bu adımları bir garajda yapın. Sürüşünüz temiz, kuru ve güneş ışığından uzak olmalıdır. Bu sizin birincil aracınızsa, boya ve astarın kurumasını beklerken tüm sürecin tam bir gün sürebileceğini anlayın. Pasın nasıl çıkarılacağını gösteren binlerce ürün, yöntem ve nasıl yapılır videosu var, ancak sorununuza en yakın görünen ve en mantıklı olan yöntemi kullanın.TAHMİNİ SÜRE GEREKLİ
Ciddiyete bağlıdır—30 dakika ila birkaç saatYETENEK SEVİYESİ
Orta düzey. Bu, biraz bilgi birikimi gerektiren bir projedir.GEREKLİ ARAÇLAR
pas sökücüastar
Rötuş boya kalemleri
Renk Uyumlu Sprey Boya
Yağ ve balmumu sökücü
zımpara kağıdı
zımpara
zımpara diskleri
Maskeleme bandı
Koruyucu gözlük
Eldivenler
Toz maskesi
ADIM ADIM REHBER
KÜÇÜK YÜZEY PASI
Kaputun ön kenarındaki talaşlar veya tavandaki pas lekeleri gibi küçük pas sorunları için sıvı veya aerosol pas sökücü kullanmak çocuk oyuncağıdır.1. Etkilenen alanı boyaya uygun bantla maskeleyin. Pas noktasını çevreleyen birkaç inçlik koruma istiyorsunuz.
2. Pas sökücü üzerindeki talimatları izleyin, genellikle pasın üzerine püskürtün veya fırçalayın ve birkaç dakika bekletin. Ardından, kalıntıları temiz bir bezle silin. Pas sökücünün kötü bir şey olduğunu unutmayın, bu yüzden onu tutarken uygun koruyucu giysiler giydiğinizden emin olun.
3. Pas gitmiş olmalıdır, ancak kalan pası zımpara kağıdı ile temizleyin.
4. Yağ ve balmumu çıkarıcı sabunla temizleyin, ardından havayla kurutun.
5. Astarı hafif-orta kat olarak püskürtün ve bir saat kurumasını bekleyin. Üç kat püskürtün.
İpucu: Püskürtme hızı hakkında fikir edinmek için bir karton parçasına püskürtme alıştırması yapın. Boyanın gerçekte nasıl uygulanacağını görmek için kartondan ve ileri geri desenlerden ve örtüşmelerden farklı mesafeler deneyin.
6. Renk baz katını astardan daha ince olacak şekilde püskürtün. Tam kapsama için beş veya altı kat uygulamanız gerekebilir. Damlamayı önlemek için katlar arasında bolca zaman verin.
7. Şeffaf kaplamayı püskürtün. Yıkamadan önce iki veya 3 gün bekleyin ve ağda yapmadan önce en az iki ay (bazı kaportacılar altı ay beklemenizi önerir) bekleyin.
BÜYÜK PAS TEMİZLEME
Tüm bir çelik tamponun saldırı altında olması gibi daha ciddi pas sorunları için, araçları hızlandırmanın zamanı geldi. Bu adımlar size metalden pası nasıl çıkaracağınızı gösterecektir .1. Etkilenen bölgeyi maskeleyin. Boya ve astar ile zımparalama yapıyorsanız, süper ince tozdan korumak için aracın geri kalanını örtün. Alacakaranlık maskeni tak.
2. Mümkün olduğu kadar çok yüzey pasını temizlemek için zımpara çarklı bir taşlama makinesi kullanın. Pası çıkarırken, kesinlikle ihtiyacınız olandan daha ağır kaldırmamayı unutmayın.
İpucu: Metal taşlama çarkını atlayın. Çok fazla hasar görmemiş metali kaldıracaktır.
3. Çalışma alanını yağ sökücü ile temizleyin.
4. Pası kazdıktan sonra arta kalan delikler ve çöküntüler için fiberglas takviyeli bir gövde dolgusu kullanın. Tamamen iyileşmesine izin verin. Bu oldukça zaman alabilir ve dışarısı 65 dereceden daha soğuksa hiç yapılmamalıdır.
5. Dolguyu giderek daha ince taneli zımpara kağıdı ile zımparalayın ve ardından mum ve yağ sökücü ile temizleyin.
6. Boyanacak alanı bantlayın.
7. Self-etch astar kullanın ve gerekli kuruma süresini bekleyin.
8. Birkaç ince kat boya püskürtün.
9. Bir veya iki kat şeffafla bitirin. Yukarıdaki gibi, yıkamayı ve ağdalamayı bırakın.
PARÇA DEĞİŞTİRME
Bazı araçlar, nemin ve pasın erkenden yerleşmesine izin veren tasarımları ile diğerlerinden daha paslanmaya eğilimlidir. Hasar çok büyükse pas onarımlarıyla uğraşmayın. Çamurluktan paslanan delikler, kaporta atölyesinde zor ve pahalı olabilen bir işlem olan yeni bir patch panelde kaynak yapılmasını gerektirecektir. Pas hasarı parçanın yüzde 20'sinden fazlasını aştığında, hasarlı parçayı tamamen değiştirin. Advance, çok çeşitli çamurluklar , zemin tavaları ve ihtiyaç duyabileceğiniz diğer yedek metal parçaları stoklar.İpucu: Pasla baş etmenin en iyi yolu, pas birikmesine izin vermemektir. Özellikle kış aylarında, aracınızın boyayı koruyacak ve yoldaki kiri ve suyu çabucak dökecek birden fazla cilaya sahip olduğundan emin olun. Karlı veya tuzlu yollarda araç kullanıyorsanız, kar ve yol kimyasallarının birikmesine izin vermeyin. Soğuk bir gün olsa bile, onları yıkayın (ve ulaşılması zor tekerlek yuvalarına ve kapı pervazlarına özellikle dikkat edin).