TenekeAraba
Üye
- Katılım
- 16 Ağu 2021
- Mesajlar
- 39
- Tepki
- 10
- Puan
- 8
Araba Radyatörü Nasıl Çalışır?
By Zengin Ellisİçten yanmalı motorlar her çalıştığında ısı üretirler ve motor optimum çalışma sıcaklığına ulaştığında, motora zarar verecek yüksek sıcaklıkların oluşmasını önlemek için bu fazla ısının uzaklaştırılması gerekir. Motora daha soğuk sıcaklıklar verme görevi radyatöre düşer. İşte işin nasıl yapıldığı, nelerin yanlış gidebileceği ve aracınızın neden birden fazla radyatöre sahip olabileceği.

Motor bölmesinin önünde bulunan tipik bir radyatör ve fan grubu | Kaynak: Getty
Ayrıca şunları da öneririz:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ARABA RADYATÖRÜ NE İŞE YARAR?
En temel açıklama, radyatörün bir ısı eşanjörü olduğudur. Isıyı bir noktadan diğerine – bu durumda soğutucudan havaya – aktarır ve bir aracın basınçlı soğutma sisteminin ayrılmaz bir parçasıdır.Modern radyatörlerin çoğu, kanatlar ve çekirdek için alüminyumdan ve yanda plastik depolardan yapılırken, eski araçlardaki radyatörler, kullanılabilirliği, gücü ve dayanıklılığı nedeniyle ağırlıklı olarak çelikten yapılmıştır. Radyatörün tasarımı, düz borulara paralel bir şekilde bağlanan ince, düz kanatçıklara sahiptir ve bunların tümü, aracın ön ızgarasının arkasına oturan büyük, petekli, kare veya dikdörtgen şekilli bir yapı oluşturur.
Soğutma sıvısı motorun içinde ve çevresinde dolaşırken, aşırı ısı motor bloğundan soğutma sıvısına aktarılır ve söz konusu sıvının sıcaklığını yükseltir. Soğutucu daha sonra radyatörün bir tarafına veya üstüne veya altına pompalanır ve radyatör boruları boyunca akmaya başlar. Olduğu gibi, radyatörün arkasındaki bir fan (veya fanlar), aracın dışından soğuk havayı radyatörün kanatları üzerinden çekerek, ısının soğutucudan havaya hareket etmesine neden olur.

Radyatör fanları, kanatçıklardan hava akışını en üst düzeye çıkarır | Kaynak: Lisa Kowite
Soğutucu, şimdi daha düşük sıcaklığıyla radyatörün içinden yolculuğuna devam eder, girdiği karşı taraftan ayrılır ve işlemin yeniden başladığı motora geri döner.
RADYATÖRÜN İÇİNDE NE VAR
Her şey olması gerektiği gibi çalıştığında, radyatörün içindeki tek şey soğutma sıvısıdır. Yaygın olarak antifriz olarak da adlandırılan bu özel harmanlanmış sıvının sadece su ile doldurulmak yerine bir aracın soğutma sisteminde kullanılmasının iki ana nedeni vardır.Birincisi, su 32 derecenin altındaki sıcaklıklarda donar ve bu, bir motorun veya soğutma sistemi bileşenlerinin içinde olursa, ciddi hasara neden olabilir.
İkincisi, bir soğutma sisteminde yalnızca su kullanılması, metal radyatörün içinde antifriz kullanılmasına kıyasla çok daha hızlı korozyona yol açacaktır. Antifriz, radyatör korozyonunu önlemeye, kaynama noktasını yükseltmeye ve sıvının donma noktasını suyun donma sıcaklığına kıyasla sıfırın 30 derecenin altına düşürmeye yardımcı olan kimyasallar içerir.
Bununla birlikte, soğutma suyunun periyodik olarak değiştirilmesi gerekir. Bunun nedeni, kimyasal özelliklerinin zamanla değişmesi ve koruyucu özelliklerinin azalmasıdır. Bu olduğunda, metal radyatör paslanmaya başlayabilir ve sonunda radyatöre ve su pompasının çarkına zarar verebilecek, soğutma sıvısı akışını engelleyebilecek veya yavaşlatabilecek ve aracın
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
yol açabilecek bir pas ve tortu birikmesine neden olabilir .Bu çamurun
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ile soğutma sisteminden nasıl ve neden çıkarılacağı hakkında daha fazla bilgi edinin .