Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Araba Forum Renault

TenekeAraba

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2021
Mesajlar
14
Tepki
8
Puan
3
5-30-2019-6-44-27-AM-6432854.jpg

30 Mayıs 2019 Per
Casey Williams - MyCarData Birçoğumuz sosisli sandviç pişirirken

ve Anma Günü tatilinin tadını çıkarırken, Fiat Chrysler Automobile yönetim kurulu Fransız otomobil üreticisi Renault ile birleşme teklifi sunuyordu . Renault yönetim kurulu ayrıntıları düşünüyor ve önümüzdeki hafta yanıt verecek. Kabul edilirse, kombine otomobil üreticisi, Volkswagen ve Toyota'nın ardından, ancak General Motors ve Hyundai/Kia'nın önünde dünyanın üçüncü büyük şirketi olacak.

FCA'nın 10 yıl önceki kuruluşundan bu yana göreceli başarısı göz önüne alındığında, neden başka bir ortak istediklerini merak edebilirsiniz.

Basitçe söylemek gerekirse, bir fırtına demleme var. Küresel otomobil endüstrisi, gelişmiş güvenlik sistemlerini, otomatik sürüş işlevlerini ve otomobillerden çapraz geçişlere geçiş biçimlerini benimserken, araçlarımızın toplu olarak elektrifikasyonunu görecek uzun süreli bir kargaşaya başlıyor.

Gladiator.jpg
Buna en son 1970'lerde, araçların federal yakıt ekonomisi standartlarını karşılamak için büyük ölçüde küçültülürken, aynı anda muazzam emisyon ve güvenlik standartlarını benimsediği zaman oldu. Bu fırtına, otomobil üreticilerini boğdu ve hurda düzeyinde kalite sunarken yerlileri neredeyse iflasa sürükledi.

Özellikle FCA'nın Indiana ve çevresindeki eyaletlerdeki üretim ayak izi göz önüne alındığında, bu bir daha gerçekleşemez. Şanzımanlar Kokomo ve Tipton'da üretildi, ancak Jeep ve Ram'ın kritik araçları Illinois, Michigan ve Ohio'da üretildi. Hadi parçalayalım.
Büyük rakamlar: Teklif, FCA ile Renault arasında %50-50 birleşme, toplam piyasa değeri 36,5 milyar $ (24 Mayıs itibariyle), 2018 yılında 8,7 milyon araç satışı ve yıllık 5,6 milyar $ tasarruf beklenen bir otomobil üreticisi yaratmak için. teknoloji ve platform paylaşımı.

Renaultlineup.jpg
Küresel ayak izi: Boyut önemlidir ve önümüzdeki dönemde yalnızca en büyüklerin gelişmesi muhtemeldir. Volkswagen, Toyota, General Motors ve Hyundai/Kia başarılı olmak için iyi bir konumdalar. Hem Renault hem de FCA tek başlarına tam olarak rekabet edebilecek boyutta değiller, ancak birbirlerini tamamlıyorlar. Renault Avrupa'da güçlüdür, ancak Kuzey Amerika'da yoktur, FCA ise burada marka yelpazesiyle öne çıkmaktadır.

Güçlü yönlerden yararlanma: Araç teklifleriyle daha fazla sinerji var. Renault, kompakt otomobiller ve elektrikli araç teknolojisinde liderdir, FCA ise kırmızı sıcak Jeep markasına ve Ford'un ardından en çok satan ikinci pikap olan Ram'a sahiptir. Kimse Dodge gibi güçlü arabalar yapmaz. Chrysler minivanı neredeyse icat etti. Küçük arabalar ABD'de küflü peynir gibi satılıyor ama Renault, Amerikalıların takdir edeceği bir dizi verimli crossover'a sahip.

Pacifica.jpg
Marka portföyü: FCA, Chrysler ve Dodge ile güçlü otomobiller ve minibüslerde de liderdir. Ailenin Fiat tarafı, verimli kompaktlar ve ünlü lüks sunmak için Fiat, Alfa Romeo ve Maserati'yi ekliyor. Renault'nun otomobil tabanlı afiş markasının ötesinde, otomobil üreticisi aynı zamanda dünya çapında uygun fiyatlı Dacia ve Lada'nın ürettiği ürünleri de satıyor. Renault şu anda Nissan ve Mitsubishi ile gelecekteki herhangi bir birleşmenin parçası olabilecek veya olmayabilecek küresel bir ittifak içinde.

İşleri sürdürmek: Şirketler genellikle operasyonları birleştirmek ve iş gücünden kurtulmak için birleşir, ancak bunun burada olması muhtemel değildir. Renault ABD'de hiçbir şey inşa etmiyor ve ürünler örtüşmüyor. Grup, yurt içinde ek araçlar inşa etme ve şirketi gelecekte daha güçlü bir finansal konuma getirme fırsatları sağlayacaktır.

Fiat500.jpg
Pek çok bariz faydası vardır, ancak pek çoğu da yanlış gidebilir. Bir otomobil üreticisini Amerikan, Fransız ve İtalyan kültürlerinden (Japon Nissan ve Mitsubishi'den bahsetmiyorum bile) doğan güçlü milliyetçi içgüdülerle birleştirmek son derece zor olacak. İşler, bu baharda özellikle sinirli olan Fransız işçi hareketi tarafından zaten bir endişe kaynağı olarak görülüyor. Ancak FCA'nın elektrikli araç geliştirmede geride kaldığı göz önüne alındığında, birlikte nasıl daha kötü olacaklarını hayal etmek zor.

Şimdi yapabileceğimiz tek şey, Renault yönetim kurulunun büyük plan hakkında ne düşündüğünü görmek için beklemek. Yakında öğreneceğiz.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst