Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Abc (Active Body Control-Aktif Gövde Kontrolü)

Semih Çakmak

Moderatör
Moderatör
Katılım
17 Eyl 2021
Mesajlar
14
Tepki
1
Puan
3
Otomobilin yanlara, öne ve geriye doğru kasılmasını engelleyen Mercedes patentli hidro-elektronik sistem. (Kaynak: Otomobilde Benzinli Motor Teknolojisi)

Aktif Gövde Kontrolü; kalkışlardaki, virajlardaki veya fren yaparken oluşan karoseri salınım ve eğilme hareketlerini sönümler ve rüzgar nedeniyle yandan gelen kuvvetleri algılar ve aracı stabil tutar.
Aktif Gövde Kontrolü, yürüyen aksamın otomatik olarak sürüş durumunda uyarlanması sayesinde en üst düzeyde sürüş dinamiği ve konfor sağlar. Artık Aktif Gövde Kontrolüne entegre olan Yan Rüzgar Yardımcısı 80 km/s’den itibaren düz sürüşlerde veya hafif virajlarda etkindir. Sürücünün yapacağı ani direksiyon hareketleri Yan Rüzgar Yardımcısını etkin durumdan çıkartır.
Yan Rüzgar Yardımcısına sahip Aktif Gövde Kontrolü ABC, aktif yaylanma ve pasif sönümleme özellikleri sayesinde, konfor kaybı oluşmaksızın yüksek sürüş dinamiği sunar.

AIRMATIC’te olduğu gibi, Aktif Gövde Kontrolünde de aynı fonksiyonlara sahip bir seviye ayarı bulunmaktadır. Dalıcı pistonları olan dört bilgisayar kumandalı yay ünitesi, eğilme, savrulma ve dikey hareketleri neredeyse tamamen ortadan kaldırabilir.

Bir mikro işlemci, anlık sürüş durumunu algılamak için çapraz, yatay ve dikey hızlanma sensörlerinin sinyallerini ve her bir süspansiyon ünitesinin basınç sensör verilerini değerlendirir. Gövdenin seviye durumunu, ön ve arka aksın dingil çatalında bulunan seviye sensörleri belirler. Hesaplanan kumanda sinyalleri doğrultusunda servo hidrolik valfler üzerinden yağ akış debileri ayarlanır ve bunların yardımıyla dalıcı pistonların ayarları değiştirilir. Motor tarafındaki basınç dağılımı, servo hidrolik valflere 200 bara kadar olan bir hidrolik basınç sağlar. Aktif Gövde Kontrolü ABC, sistem basıncı ve basınç depolarından saliseler içinde sürekli olarak bir karoseri hareketine tepki verebilir. Valf bloklarında bulunan kapatma silindirleri, aracın durağan haldeyken alçalmasını önler. Etkili bir soğutma ve yağ depolama konsepti, sistemin hidrolik yapısını tamamlar.
(Kaynak: Mercedes-Benz.com.tr)
İlgili video:


Benzer şekilde AFS (Active Fahrwerks Satbilierung) sistemi bulunmaktadır. Temel olarak ABC ile aynı işlevi görür. Sistem Citroen araçların bazılarında kullanılmaktadır. ( Kaynak: Otomobilde Benzinli Motor Teknolojisi)
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst