Abel Teknoloji

Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

2022 Mercedes-Benz C200 4MATIC All-Terrain; Konfor, lüks ve arazi kimliği bir arada

C

Cağatay Uğur

Guest

Lüks markaların yerden yükseltilmiş station wagon araçları son 10 yıldaki popülerliğini koruyor. Mercedes’te bu segmentte son zamanlarda All Terrain modelleri ile müşterilerinin beklentilerini çok güzel bir şekilde karşılıyor. Bu sefer ise karşımızda C200 4Matic All Terrain yer alıyor.​


Station otomobiller ülkemizde olmasa da Avrupa’da halen en sevilen modeller arasında yer alıyor. Ancak SUV ve Crossover dünyasının da hızla yükselişi markaların yerden yükseltilmiş, arazi kimliğine biraz daha uyumlu otomobiller yapmasına da neden oluyor. ’te yıllardır ürettiği All Terrain kimliğini yenilenen C Serisiyle tekrar yollara kavuşturmuş. C200 4Matic seçeneği ile ülkemizde satışa sunulan , station karoseri yerden yüksek yapısı ve araziye uygun görünen ekleri ile bir SUV ya da Crossover yerine tercih edilebilir mi? Birlikte inceleyelim.

IMG_8546-1024x768.jpg


C200’ün yenilenen tasarımı oldukça şık ve dikkat çekici, ince uzun farlar, onlarca küçük Mercedes yıldızına sahip olan yeni ön ızgara gibi çok şık detaylara sahip olan ön yüz, All Terrain modelinde ise plastik korumalara sahip olan ön tampon ve yerden yüksek yapısı ile daha dikkat çekiyor.

IMG_8536-1024x768.jpg


Mercedes yıldızlarından oluşan ızgara yerine daha sert ve arazici bir ızgara ile farklı bir otomobil olduğunu gösteren C200 4Matic All Terrain, yan tasarımda da farkını ortaya koyuyor. Daha geniş yanaklı lastikler, lastiklerin üzerindeki siyah plastik dodikler ve siyah marşpiyellerle fazlasıyla farklı görünen otomobilin, küçük tavan çıtaları ise 490 litrelik bagaj hacminin yetersiz geldiğinde tavana port bagaj takmanıza olanak sağlıyor.

IMG_8555-1024x768.jpg


Arka tasarımda ise Mercedes C Serisi’nin yeni stop tasarımını görmek mümkün. Test aracımızın beyaz renginde daha dikkat çeken ve neredeyse tamamı siyah olan arka tamponla birlikte arazi kimliğini arka yüzünde de gösteren otomobilin, LED Matrix farlar opsiyonunun bir uzantısı olan stop lambaları da mükemmel bir görüntü oluşturuyor.

IMG_8551-scaled.jpg

IMG_8549-scaled.jpg


İç mekana geçtiğimizde ise All-Terrain size farklı bir görüntü sunmuyor. Yeni C Serisi’nin birebir aynısı olan iç mekanda test aracımızda tamamen ahşap görünümlü kaplamalara sahip olan otomobilin piyano siyahı bölümleri ise yine yoğun olarak yer alıyor. Görüntü olarak gerçekten mükemmel görünen piyano siyahı bölümler, kullanımda ise parmak izinden geçinilmeyen detaylar olabiliyor.

IMG_8561-scaled.jpg

IMG_8568-scaled.jpg


Geniş ve çift katlı torpido gözüne sahip olan otomobilin saklama alanları da eski C Serisi’ne nazaran artmış durumda. Orta konsoldaki içine gizlenebilen kapağa sahip olan bölmede 2 adet bardaklık ve büyük bir saklama alanı sunuluyor. Taba renk kombinasyonu ile çok daha ve kaliteli görünen test aracımızın tamamı dokunmatik olan 11.9 inçlik MBUX arayüzüne sahip ekranı ise kullanması çok kolay olan detayı olarak karşımıza çıkıyor. 12.3 inç boyutundaki dijital kadranlar ise sunduğu grafikler ile takdiri hak ediyor. C Serisi’nin belki de tek eleştirilecek yanı ise Mercedes’te görünce şaşırdığımız sert plastik bölümler. Eski nesil daha alt segment araçlarında bile sert plastik sunmayan Mercedes’in C Serisi gibi bir modelde sert plastik sunuyor olması gerçekten şaşırtıcı.

IMG_8564-scaled.jpg

IMG_8565-scaled.jpg


C200 4Matic testimizde de bahsettiğimiz yeni dokunmatik tuşlar ve koltuk ayar düğmeleri ise ilk etapta kullanımı biraz zor olan ve araçta dokunduğunuzda biraz daha kalitesiz hissettiren detaylar.

IMG_8557-scaled.jpg

IMG_8559-scaled.jpg


Sürüşe geçtiğimizde ise C200 4MATİC ismindeki aracımızın 1.5 litre MHEV üniteye sahip olduğunu söyleyebiliyoruz. Ülkemizde sadece tek motor seçeneği ile yer alan C Serisi, bu motorun yeterli olduğunu da bize her saniyesinde söyleyebiliyor. 1.5 litrelik turbo benzinli motor, şanzıman ucunda yer alan küçük elektrikli motor ile birlikte 204 beygir güç ve 300 Nm Tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını bu motor sayesinde fabrika verisine göre 7.5 bizim testimize göre 7.2 sn’de tamamlayan otomobilin son sürati ise 221 km/s.

IMG_8566-scaled.jpg


All Terrain donanımına özel sürüş modu ile yokuş iniş destek sistemi, 4Matic sistemini 50:50 kitleyebilen orta diferansiyel kilidi olan otomobilin, arazi kabiliyetleri de küçümsenmeyecek kadar iyi. Yaklaşma ve uzaklaşma açıları çok iyi olmasa da hafif arazide çok rahat hareket ettirebildiğiniz aracın, sürüş özellikleri yerden 40 mm yüksek olmasına rağmen C200 4Matic sedandan büyük bir fark içermiyor.

IMG_8539-scaled.jpg

IMG_8540-scaled.jpg


360 kemera sistemi sayesinde arazide dar alanlarda mükemmel işler yapmanızı sağlayan otomobilin bir diğer güzel özelliği ise aracın çalışma aralığı yüksek olan süspansiyonlar.

IMG_8567-scaled.jpg


Sedan karoserin tüm özelliklerine sahip olan otomobilin, arazi sürüşleri de bu tarz bir otomobil için de fazlasıyla yeterli.

Eğer sizlerde hem hafif arazide yol alabileceğiniz, aynı zamanda sedan karoserden daha geniş bagaja sahip olacağınız ve sürüş anlamında da ondan farksız olabileceğiniz otomobil arayışınız varsa. C200 4Matic All-Terrain listenizin ilk başında yer almalı.

IMG_8530-scaled.jpg

IMG_8543-scaled.jpg


Tüketim olarak da sizi üzmeyecek olan otomobilin test sonucundaki tüketim değeri ise arazide gezmiş olmamıza rağmen 7.8 litre/100 km olarak karşımıza çıktı. Bunu da eklemeyi unutmamak lazım.

 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst