Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

bugra

Yeni Üye
Katılım
17 Ağu 2021
Mesajlar
4
Tepki
3
Puan
3
22-08-2021-07-13-33-am-5793294.jpg

2021 Toyota RAV4 Prime plug-in crossover hibrit, 302 beygir gücü ile geliyor, 1133 kilograma kadar çekebiliyor. Bu mükemmel kompakt SUV mu, yoksa ne?

Etkileyici performans, genel sürüş dinamikleri ve Prime'ın şık dış tasarımıyla birlikte sizleri kendisine hayran bırakacak. Bu, tutumlu ana akım sürüşü, ailenin babasının bir hafta sonu gezintisi için seveceği türden gösterişli performansla ve ailenin annesinin hafta boyunca çocukları okula ve okuldan eve taşırken işin yorgunluğunu unutturmasını sağlayacak.

Fakat bekle. Hafif bir yakalama var - her zaman orada değil mi? Temel SE donanımı için 41.488$ ve iyi donanımlı bir XSE için 50.000$'a kadar ödeme yapmanız gerekecek. Bu, bu kadar iyi olsa bile, bir RAV4 için bir yığın nakit.

Belki biraz kötü haberlere dönmemiz gerekecek. Toyota, Prime'ı çok fazla üretmiyor gibi görünüyor. Bulmak için biraz etrafa bakmanız gerekebilir.

Bu çok ilginç RAV4 modelinin somunlarını ve cıvatalarına bakalım. Prime, 177 beygir gücü üreten 1.5 litrelik sıralı 4 silindirli bir gaz motoruna ve 179 beygir gücü ve 199 pound-feet tork üreten iki sabit mıknatıslı senkron AC motor jeneratörüne sahiptir. Bu, 118 beygir gücü ve 149 pound-feet tork üreten standart RAV4 hibritten önemli ölçüde daha fazladır. Sisteme güç sağlamak için elektrik 18,1 k-Wh lityum iyon pil paketinde depolanır. Toplam kullanılabilir beygir gücü 302'dir

. Pil, 240V priz ile beş ila altı saat içinde şarj edilebilir. Yalnızca 110V'niz varsa, şarj edilmesinin yalnızca 12 saat sürmesinden korkmayın, bu çoğu durumda arabanın gece boyunca garajda tutulduğu süreden daha kısadır.

Bunun, zamanının çoğunu günlük işlerle veya işe gidiş dönüş 30 ila 35 mil arasında gidip gelerek geçiren bir aile için tam elektrikli araca harika bir alternatif olduğunu düşünüyoruz. Çoğu işinizi gaz kullanmadan yapılabilir. Toyota, pilin 67.5 kilometreyi tamamen elektrikli sürüş için yeterince iyi olduğunu söylüyor. Yaklaşık 40'ını başardık. Bu, sürdüğünüz hıza bağlıdır - tamamen elektrikli sürüşü 135 km / saat'e kadar sürdürebilir.


Aynı zamanda RAV4, yolculuk sırasında hızlı şarj istasyonlarında durak planlama zorunluluğu olmadan yol gezilerine hazırdır.

Prime, standart hibritten 579 daha fazla olan 1 995.8 kilogram ağırlığındayken, yine de kaydedilen 5.4 saniyede hızlanma yeteneğine sahip. Aynı zamanda, belki de eklenen ağırlık nedeniyle, diğer RAV4 modellerinden daha iyi sürdüğünü düşündük. Tek dezavantajı, durma süresinin standart hibrit muadili kadar iyi olmamasıdır.
rav4primeinterior2.jpg


RAV4 kabini, dokunuşa hoş görünen ve iyi hissettiren mükemmel malzemelerle ferah bir kaliteye sahiptir ve gösterge panelinin temiz tasarımı davetkardır. Oturma rahattır ve arkada oturanlar geniş bir diz mesafesi bulacaktır. 11 hoparlör ve 800 watt'lık premium seçenekle seçebileceğiniz üç ses sistemi vardır. Hepsinde Apple CarPlay, Wi-Fi Connect, Amazon Alexa ve Google Assistant bulunuyor.

Dokunmatik ekran, radyo için kullanımı kolay ses ve ayar düğmeleri ve iklim kontrolü için bir dizi düğme ile birlikte büyük kauçuk düğmelerle çevrilidir. İki katmanlı gösterge paneli ve büyük orta konsol sayesinde bol miktarda depolama alanı bulunur. Kullanımı kolay düğmelerin, kullanımı zor kaydırıcılar veya temas noktaları lehine değiştiği bu çağda, Toyota'yı ayakta alkışlıyoruz.

Toyota'nın kredisine göre, Toyota'nın Toyota Safety Sense paketi dediği şeyde birçok standart güvenlik özelliği bir araya getirilmiştir. Paket, yaya algılamalı çarpışma öncesi uyarısı, uyarlanabilir hız sabitleyici, direksiyon destekli şeritten ayrılma uyarısı, otomatik uzun farlar, şerit izleme yardımı ve yol işareti yardımı içerir.

RAV4 Prime, yalnızca iki donanım seviyesinde gelir – SE ve XSE. Fark, sırasıyla 41.488 ve 47.584 dolardan başlayan özelliklerde. Her iki donanım da dört tekerlekten çekiş ve uyarlanabilir hız sabitleyici dahil kapsamlı güvenlik paketi ile birlikte gelir. XSE test arabamızda sevdiğimiz şey siyah iki tonlu boya (çok çekici), biraz daha büyük 9 inç dokunmatik ekran, simüle deri döşeme ve kablosuz şarj pediydi.

Ayrıca 10 inçlik renkli baş üstü ekranı, 360 derecelik tepe kamerası, dijital dikiz aynası, ayakla çalıştırılan elektrikli bagaj kapağı, hafızalı elektrikli sürücü koltuğu, panoramik cam açılır tavan, ve kargo alanında bir elektrik prizi. Test aracımızın alt satırı 49.633 dolardı.

rav4primesunroof.jpg
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst