Araba Forum - Türkiye'nin Otomobil Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

2011 Opel Corsa D Otomatik Şanzıman Su Girmesi Sorunu

AliErdemAk

Moderatör
Moderatör
Katılım
16 Ağu 2021
Mesajlar
12
Tepki
6
Puan
3
Öncelikle ustaların ve kullanıcıların önemsiz olarak gördüğü küçük bir parçanın bulunduğu konum itibari ve özelliğiyle artık metal yorgunluğu da denilen muhteviyatını ve özelliğini kaybetmesi nedeni ile artık işini yapacak formunda olmamasından kaynaklıdır.

Nedir Bu Parça?
WhatsApp%20Image%202020-10-07%20at%2015.15.57.jpeg

Sorunun tek nedeni ve kaynağı üstte görülen fotoğraftaki arkadaş. Şanzıman yağ soğutucusu olarak bilinen bu parça metal yorgunluğundan dolayı yüksek basınçlı sıcak suyun basıncını artık karşılayamayarak içeriden patlaması sonucu anında suyu şanzımana basması ile bütün sistemin zarar görmesine sebep oluyor. Aynı şekilde aracın yağına'da su karıştığında başımıza gelenler bunda da başımıza geliyor.

Otomatik şanzımana su girerse ne olur?

Hangi parçalar zarar görür? Otomatik şanzımana su girerse ne kadar hasar verir? Diye sorunlarınızın cevabı ise şöyle ki, suyun dahil olduğu, temas ettiği, her şey zarar görüyor.
CorsaD_%C5%9Fanz%C4%B1man_su_alma_2.jpeg

Sırası ile sayılacak olursa, otomatik şanızman dişlileri, otomatik şanzıman balataları, otomatik şanzıman contaları, otomatik şanzıman bilyaları, otomatik şanzıman beyin selenoidleri, otomatik şanzıman keçeleri

Baştan aşağı bütün parçalar zarar görüyor.

Peki bu sorunu olmadan önce nasıl tespit ederiz?

Belkide bakımları yeni yaptırdınız ama yine aynı hasar oldu peki usta bunu görmedi mi? Usta nasıl bilmez bu durumu diye düşünüyorsanız bu parçanın sorunu görülemez ve bilinemez. Usta bu arızayı bundan önce tespit edemez. Ve bilgisayarla yapılan arıza tespitlerinde de bu parçanın arızası tespit edilemez.

Peki ne olacak ne yapacağız da şanzıman yağ soğutucusunun patlayarak otomatik şanzımanın içine su basmasının önüne geçeceğiz?

Peryodik bakımlar esnasında ya da peryodik bakım zamanı gelmemiş dahi olsa şanzıman yağ soğutucusunun 80 000 km de bir değiştirilmesi gerekiyor. Tanju Usta'nın da önerisi olarak şanzıman yağ soğutucusubub değişmesi otomatik şanzıman yağ soğutucu parçasının patlayarak otomatik şanzımanın içine su basması, yağına su karışması sorununun önüne geçecek ve şanzımanın hiç bir parçası sorun görmeyecektir.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst